حل مشکل چندین ساله یک روستا پس از تماس با 111
مصداق شنیده شدن صدای مردم، جوشش امید در دل مردم روستای ینگه قلعه شهرستان بجنورد بود که با جاری شدن آب در مدار مصرف این روستا رنگ تحقق گرفت، ینگه قلعه فاصله چندانی با مرکز استان خراسان شمالی ندارد اما سال های سال است که کمبود آب و البته کاهش کیفیت آن، مردم روستا را دچار زحمت کرده بود.
مردم روستا، بارها مشکلات مربوط به آب آشامیدن را به مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی منعکس کرده بودند، اما مراجعات حضوری و تماسهای تلفنی، به نتیجه نرسیده بود و هر بار قول هایی داده شده بود اما عملی نشده بود.
فریبا باقری از اهالی روستای ینگه قلعه در این باره گفت: یکی از دوستانم سامانه ۱۱۱ را به من معرفی کرد، پیش از این، مطالبی در زمینه پاسخگویی دولت با این شماره، شنیده بودم، اما فکر می کردم این سامانه تنها در زمان سفرهای استانی کاروان دولت فعال است.
وی افزود: در اولین تماس با سامانه ۱۱۱، پیگیریها منجر به نتیجه شد و مسئولان برای حل مشکل چندین ساله روستای ما اقدام کردند.
حضور مسئولان برای پیگیری، مایه دلگرمی است
یکی از اهالی روستای چوپلی تپه در شهرستان مانه و سملقان هم در این باره گفت: آب چاه روستا، کفاف نیاز اهالی را نمی دهد، بارها مشکل را به مسئولان گفته ایم اما تاکنون اقدام خاصی برای آن انجام نشده است.
به گزارش ایرنا، جواد حیدری اظهار داشت: اواخر تیرماه امسال، با سامانه ۱۱۱ تماس گرفته و مشکل را مطرح کردم، چند روز بیشتر طول نکشید که گفتند مسئولان در روستا حاضر شده و پیگیر حل مشکل هستند.
وی گفت: فکر نمی کردم تماس تلفنی، منجر به پیگیری مسئولان شود، اکنون قول مساعد داده شده تا برای حل مشکل آب روستا اقدام شود، البته قرار است با حل مشکل تامین آب مجتمع، مشکل اهالی چند روستای همجوار نیز مرتفع شود.
وی اظهار داشت: به ما گفتهاند، مشکل آب روستا تا حل آن، پیگیری میشود و البته ما هم میتوانیم با کد رهگیری که گرفتهایم، مشکل را دنبال کنیم، در اولین قدم، برای حل آن، مسئولان در روستا حاضر شدهاند که البته مایه دلگرمی است.
حل مشکل آب روستای ینگه قلعه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این باره گفت: ینگه قلعه، نخستین روستای شهرستان بجنورد است که پس از یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان، از آب شهری منتفع شده است.
غلامحسین ساقی اظهار داشت: با اتصال آب روستای ینگه قلعه به خط انتقال آب شهر بجنورد، سه هزار نفر از اهالی روستا از مزایای آن بهره مند شدند.
وی خاطرنشان کرد: آب این روستا در تمام سال هایی که زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی بود، کیفیت مطلوبی نداشت که با اتصال به آب شهری و اعلام نتایج آزمایش ها، اکنون کیفیت آب شرب آن تقریبا با آب مطلوب چاه های ارکان بجنورد، برابری میکند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه شاخص حجم مخزن برای هر اشتراک در شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یک متر مکعب در نظر گرفته شده است گفت: این عدد برای این روستا با بیش از هزار فقره انشعاب ۵٠٠ مترمکعب است که مقرر شد در برنامه های آتی یک مخزن هزار مترمکعبی برای اهالی این روستا ساخته شود.
سامد، سامانهای امیدبخش
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی نیز گفت: یکی از راهبردهای اساسی دولت یازدهم و دوازدهم، ارتباط موثر با مردم، تکریم ارباب رجوع، پاسخ به درخواست مردم و رسیدگی به شکایت ها است که البته این راهبرد نظام است و دولت هم بر آن تاکید دارد.
مهدی کرامتی اظهار داشت: برای اینکه تکریم ارباب رجوع، محقق شود و ارتباط با مردم موثر و بهینه باشد، دولت تلاش دارد تا از تمام ظرفیت ها استفاده کند، در این زمینه، ابلاغ منشور حقوق شهروندی، یکی از گام ها بود و در آن، دولت تکالیفی را برای دستگاه های اجرایی مشخص و تعیین کرد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات، راه اندازی میز خدمت در دستگاه های اداری است، که به صورت فیزیکی و الکترونیکی شکل گرفت، گفت: رویکرد دولت در راه اندازی میز خدمت کمک به شتاب گرفتن پاسخگویی به ارباب رجوع است، و البته کارشناسان باید تلاش کنند تا مراجعان به ادارات، سرگردان نشده و به راهنمایی درست دستیابی داشته باشند.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه دولت، تلاش دارد از تمام ظرفیتها برای ارتقای خدمات به مردم استفاده کند، گفت: یکی از این ظرفیت ها، سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت (سامد) است.
وی افزود: شماره تلفن ۱۱۱ نیز به عنوان یکی از کانالهای ارتباطی با سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت، راه اندازی شد و اکنون هر فرد در هر نقطه از کشور، با تماس با این شماره با سایت پاسخگویی سامد ارتباط برقرار می کند.
وی گفت: در دور نخست سفر رئیسجمهوری به استان ۲۴۰ اپراتور و در دور دوم ۱۲۰ اپراتور مسئول پاسخگویی به تماسهای مردمی با سامانه ۱۱۱ بودند.
وی اظهار داشت: اکنون خدمات سامانه ۱۱۱ گستردهتر شده است. درخواستهای فرد، ثبت و به دستگاه اجرایی مربوط ارجاع میشود، نتیجه درخواست هم در سامانه ثبت میشود و البته فرد میتواند در تماس با سامانه ۱۱۱، نتیجه درخواست خود را پیگیری کند.




















